Suuremad praktikad:
2003. aastal algas Ajalooarhiivi koostöö Hugo Treffneri Gümnaasiumiga. Kolmel järjestikusel õppeaastal toimus arhiivis HTG 11. klassi õpilastele teoreetilis-praktiline loengukursus. Kui 2003. aastal oli veel tegemist eksperimentaalse ning väljakutsuva projektiga, mis võimaldas nii arhiivitöötajatel kui ka gümnasistidel avastada arhiivi uues valguses, siis järgnevatel aastatel laabus töö juba sissetöötatud radadel. 30-tunnise kursuse raames purustati õpilaste stereotüüpne arvamus arhiivist kui tolmusest, pimedast ja igavast hoonest, kus töötavad eelkõige eakamad inimesed. Tagasiside näitas, et õpilased näevad arhiivi kui igati arenemisvõimelist, põnevat ja tänapäevast asutust.
Kursuse teoreetilise osa raames tutvusid õpilased ajalooarhiivi kõigi osakondade tegemistega, mille käigus saadi kesksete arhiivinduslike teadmiste (paleograafia, kartograafia, genealoogia) kõrval ülevaade ka näiteks konserveerimisvõtetest ja infotehnoloogilistest arendustest. Kursuse praktilises pooles osalesid õpilased andmebaaside ja uurimissaali teatmestu täiendamises, kirikuraamatute korrastamises ja hoidlatöö rutiinis.
Kutseõppeasutuste õpilased on arhiivis töötavate spetsialistide kõrval töövarjuna viibides tutvunud erinevate arhiiviametitega.
Pikemate praktikate jooksul on koolinoored saanud ka ise kaasa lüüa eri valdkondades. Arhivaari abilistena on noored osalenud arhiivikorrastustöödes ja sisestanud andmeid infosüsteemi. Täpsust ning korrektsust eeldava hoidlatöö poole pealt harjutasid praktikandid kätt säilikute karbistamise, sildistamise ja šifreerimisega. Konserveerimislaboris juhendasid spetsialistid noori, kuidas puhastada säilikuid kummipuruga.
2006. aasta kooli kevadvaheajal töötasid 6 keskkoolinoort meie majas Lille Maja korraldatud noorte töökasvatuse projekti raames. Ajalooarhiiv osales samuti Lille Maja 2006. aasta sügismalevas ning 2007. aasta kevadmalevas.