Arhiivipedagoogika gümnaasiumis
Arhiivipedagoogika põhikoolis
Kuidas valida sobivat allikat ajalootundi?
1. Tee kindlaks, millist dokumenti või millist katkendit dokumendist on võimalik tunnis kasutada.
2. Veendu, et dokument sobitud õppekavva.
3. Seosta valitud dokument laiema teemaga.
4. Mõtle läbi, kuidas dokumendiga töötamine õpilastele kasuks tuleb.
5. Tutvu dokumendi sisuga.
6. Dokumenti valides veendu, et see sobib teemat laiendavate küsimuste tekitamiseks.
EAA 1874-1-1702 l. 189-190 Talupoegade kirjad krahv Bergile
Allika valikul lähtu järgnevatest küsimustest:
1. Huvi – millise dokumendi vastu õpilased huvi tunneksid?
2. Teksti raskusaste – kas valitud dokument on õpilastele lugemiseks jõukohane? kas õpilased vajavad dokumendi mõistmiseks abimaterjale, sõnaseletusi, selgitusi
3. Pikkus – kas dokument on sobiva pikkusega või vajab lõikudeks tegemist, et olla õpilastele jõukohane? kuidas tagada, et dokumendi tähendus katkendina esitades kaduma ei lähe?
4. Sisukus – kas dokument sisaldab teema või sündmuse kohta piisavalt vaatenurki? kas dokumentides valitseb tasakaal erinevate aspektide esindatuses?
5. Mitmekülgsus – kas olen leidnud erinevaid infokandjaid (avaldatud ja avaldamata materjale, tekste, pilte, museaale)?
6. Asukoht – kas materjalid on õpetajale ja õpilastele kättesaadavad?
EAA 30-5-8100