Ekskursioonid Tallinnas ja Tartus
Arhiivitunnid, teabepäevad, praktikad
Allikad
Ajalootund ja arhivaal
Juhend ajaloolise mõtlemise arendamiseks
Paleograafia õppekeskkond
Mõisakoolide näitused UUS!
Fotolugude konkurss
Mängud UUS!
Ajalooarhiivi preemia
Säiliku sünd
Käegakatsutav ajalugu
Linke mäluasutuste õppekeskkondadesse
Tagasiside
Sisukaart
Avaleht > Ajalootund ja arhivaal

Ajalootund ja arhivaal

Suunised õpetajale

Arhiivipedagoogika metoodilised artiklid põhikooli ja gümnaasiumi ajalootunni ilmestamiseks on loetavad Õppekava portaali õpetajatele suunatud valdkonnaraamatutes. Lingid artiklitele:
Arhiivipedagoogika gümnaasiumis
Arhiivipedagoogika põhikoolis


Kuidas valida sobivat allikat ajalootundi?

1. Tee kindlaks, millist dokumenti või millist katkendit dokumendist on võimalik tunnis kasutada.
2. Veendu, et dokument sobitud õppekavva.
3. Seosta valitud dokument laiema teemaga.
4. Mõtle läbi, kuidas dokumendiga töötamine õpilastele kasuks tuleb.
5. Tutvu dokumendi sisuga.
6. Dokumenti valides veendu, et see sobib teemat laiendavate küsimuste tekitamiseks.

EAA 1874-1-1702 l. 189-190 Talupoegade kirjad krahv Bergile

Allika valikul lähtu järgnevatest küsimustest:

1. Huvi – millise dokumendi vastu õpilased huvi tunneksid?
2. Teksti raskusaste – kas valitud dokument on õpilastele lugemiseks jõukohane? kas õpilased vajavad dokumendi mõistmiseks abimaterjale, sõnaseletusi, selgitusi
3. Pikkus – kas dokument on sobiva pikkusega või vajab lõikudeks tegemist, et olla õpilastele jõukohane? kuidas tagada, et dokumendi tähendus katkendina esitades kaduma ei lähe?
4. Sisukus – kas dokument sisaldab teema või sündmuse kohta piisavalt vaatenurki? kas dokumentides valitseb tasakaal erinevate aspektide esindatuses?
5. Mitmekülgsus – kas olen leidnud erinevaid infokandjaid (avaldatud ja avaldamata materjale, tekste, pilte, museaale)?
6.  Asukoht – kas materjalid on õpetajale ja õpilastele kättesaadavad?

EAA 30-5-8100
Juhend ajaloolise mõtlemise arendamiseks