Fondiloend

Fondiloendi andmeid ei ole täiendatud pärast 2017. aastat. Siin ei kajastu viimastel aastatel toimunud üleandmised ja arhivaalide kolimised Tartu ja Tallinna vahel. Korrektsete andmete saamiseks kasutage AISi ais.ra.ee

Tallinna-Viljandi juurdeveoraudtee ehitamiseks ja Paldiski linna vajadusteks võõrandatud maade hindamise komisjon - EAA.55
Verwaltung der Reval-Fellin-Pernauer Zufuhrbahnen
Оценочная комиссия отчуждённых земель под устройство Феллин-Ревельского подъездного пути

Ajalugu

1892. a asutati Venemaal Esimene Juurdeveoraudtee Ühing (Esimene Juurdeveo Raudtee Selts Venemaal), mille tegevus põhines erakapitalil. Ühing tegeles kitsarööpmeliste raudteeliinide ehitamisega. Kitsarööpmelised raudteed pidid moodustama täiendvõrgu juba olemasolevatele laiarööpmelistele raudteedele. Sellest tulenes ka nende teede nimetus — juurdeveoraudtee.
1898. a alustati Tallinna-Viljandi kitsarööpmelise raudtee ehitamist. Paldiski sadama
laiendamiseks ning Tallinna-Viljandi raudtee ehitamiseks võõrandatud maade hindamiseks ja hindamisel ettetulevate probleemide lahendamiseks moodustati Eestimaa kubermanguvalitsuse 23.03.1899 korraldusega hindamiskomisjon. Komisjoni kuulusid Harjumaa politseivalitsuse ja Tallinna linnavalitsuse esindaja, Tallinn-Haapsalu V jaoskonna rahukohtunik ning Tallinn-Paldiski linnajaoskonna maksuinspektor.
Komisjoni tegevuse täpne lõpetamise aeg teadmata.

Materjal

Toimikud ja plaanid Paldiski sadama ning Tallinna-Viljandi raudtee jaoks vajalike maade võõrandamise kohta Tallinnas, Harju- ja Järvamaal.

Kirjandus

Veera Gussarova, Otto Karma, Georgi Lukin. Sada aastat Eesti raudteed. Tallinn: Eesti
Raamat, 1970.
Mehis Helme. Eesti kitsarööpmelised raudteed 1896–1996. Tallinn: M. Helme, 1996.